Demografija in statistika igričarskega sveta

Demografija in statistika igričarskega sveta

Goran Kužet | 13/04/2023 08:39
  • Kopirano v odložišče

Demografija in statistika igričarskega sveta

Na svetu je 3,24 milijarde igralcev videoiger, pri čemer je povprečna starost igralcev 35 let. Kljub stereotipom, ki jih predstavlja ta »osma umetnost«, zajema velik in raznolik demografski segment.

50% Evropejcev igra videoigre, več kot 1,7 milijarde ljudi pa igra igre na osebnih računalnikih. V ZDA je 46% igričarjev žensk, medtem ko je v Aziji največ igralcev z 1,48 milijarde aktivnih igralcev.

Videoigre so postale tako pomembna industrijska panoga kot tudi način sproščanja. Število ljudi, ki preživijo svoj prosti čas z igranjem videoiger, se zaradi nižjih cen konzol in pametnih telefonov hitro povečuje. Povprečna starost igralca je 35 let, kar dokazuje, da večina igralcev ni več samo mladostnikov. V Aziji je največ igralcev, medtem ko v Evropi praktično polovica prebivalstva med starostjo od 6 do 60 let igra igre.

V ZDA igra več kot 214 milijonov ljudi, pri čemer je 163,3 milijona igralcev starejših od 18 let. Med igralci je žensk kar 45%. 38% igralcev v ZDA je starih od 18 do 34 let, 15% pa je starejših od 55 let.

Poleg tega, da videoigre združujejo ljudi, so postale tudi zelo priljubljene pri oglaševalcih. Leta 2022 se je pričakovalo, da bodo oglasi v igrah prinesli približno 56,6 milijarde ameriških dolarjev, kar je 10% več kot leta 2021. To kaže, da je igralna industrija danes zelo pomembna, hkrati pa ponuja priložnost za razvoj kariere na različnih področjih, kot so razvoj videoiger, trženje, oglaševanje in druge dejavnosti.

Vendar pa videoigre, tako kot vse druge oblike zabave, lahko postanejo problematične, kadar se prekomerno uporabljajo. Kot kažejo statistike, skoraj 10% igralcev v ZDA porabi za igre 20 ali več ur na teden, medtem ko manj kot 8% namenja igram manj kot eno uro na teden.

  • 56% milenijcev, ki igrajo video igre, jih igra na računalnikih. (Statista)
    • V treh starostnih skupinah - generacija Z, milenijci in generacija X - igra več kot 50% igralcev igre na svojih računalnikih. Demografija igralcev računalniških iger je bila še posebej zanimiva za mlajše občinstvo, od 10. do 22. leta starosti, saj to nasprotuje prepričanju, da večinoma igrajo igre na svojih telefonih.
  • V Združenem kraljestvu igra 26% odraslih video igre na konzolah. (Statista)
    • Kljub ogromnemu številu prodaje športnih in dirkalnih iger - tipičnih konzolnih naslovov - v Združenem kraljestvu večina ljudi v tej državi ne igra na konzolah. Namesto tega 39% igralcev raje igra video igre na svojih pametnih telefonih.
  • 79% ljudi, mlajših od 22 let, igra mobilne igre. (Statista)
    • Demografija mobilnih iger se močno razlikuje od drugih. Ker so mobilne igre namenjene predvsem mlajšemu občinstvu in so njihovi pametni telefoni njihov vhod v videoigre, je priljubljenost mobilnih iger med generacijo Z pričakovana. Vendar to ne pomeni, da se starejši igralci ne ukvarjajo z mobilnimi igrami. Dejansko je 72% milenijcev dejalo, da aktivno igra mobilne igre, medtem ko 68% igralcev generacije X igra igre na svojih pametnih telefonih.

title

  • 2,6 milijarde ljudi igra mobilne igre. (Statista, Newzoo)
    • Med vsemi platformami za videoigre, mobilne igre prevladujejo kot največja. Kot smo videli pri demografiji igralcev mobilnih iger, skoraj vsi igrajo igre na svojih telefonih, še posebej v zadnjih letih, ko so postale mobilne igre vse bolj napredne. Navsezadnje vsak že ima pametni telefon, zato je zagon igre preprosta zadeva. Po podatkih analitikov iz Newzoo so mobilne igre v prvem letu pandemije ustvarile več kot 77 milijard dolarjev prihodkov.
  • 41% igralcev PlayStation-a so ženske. (SONY)
    • Sony je razkril, da se je demografija konzolnih igralcev drastično spremenila od dobe PlayStation 1. V prvi generaciji PlayStation-a je bilo samo 18% igralcev žensk. Sedaj, dve desetletji kasneje, igra na njihovih konzolah PS4 in PS5 znatno večji delež ženskega občinstva.
  • Statistika in demografija e-športov, Leta 2022 naj bi prihodek na trgu e-športov dosegel 3,2 milijarde dolarjev. (Dept)
    • Hitro rastoči trg e-športov vsako leto beleži vse višje prihodke. Dogodki, kot so Dota 2 International, League of Legends Worlds in različne igre battle royale, ki prinašajo milijone gledalcev, so pomenili desetine milijonov dolarjev nagrad za tekmovalce in prihodkov za organizatorje. Po tej stopnji strokovnjaki napovedujejo, da bodo e-športi presegli UEFA Ligo prvakov pri zaslužku.

title

  • Demografija igralcev, ki spremljajo e-šport, je med 18 in 34 leti. (Dept)
    • Povprečni spremljevalec e-športnih dogodkov je mlad odrasel - bodisi mladi milenijec bodisi starejši član generacije Z. Ti imajo službe in z veseljem podpirajo svoje najljubše ekipe in dogodke z nakupovanjem izdelkov in financiranjem nagrad turnirjev.

  • Moški predstavljajo 70% občinstva e-športov. (Dept)
    • Kljub temu, da je razmerje med moškimi in ženskimi pri igranju videoiger zelo blizu 50:50, je občinstvo e-športa še vedno pretežno moško. Trend gledanja e-športov kot se zelo počasi spreminja, saj je leta 2016 več kot 80% občinstva e-športa bilo moških. Pričakuje se, da se bo globalno občinstvo e-športov do leta 2024 povečalo na 577 milijonov ljudi.

V zaključku lahko rečemo, da je igričarska industrija danes velika in raznolika, s številnimi igralci in gledalci različnih spolov, starosti in iz različnih držav po vsem svetu. Vsekakor so napovedi za to industrije svetle in več kot očitno že dovolj vpete v kulturo, da ne bodo kar tako izginile.


Statistika in deli članka so povzeti po: vir

Spremljajte nas na TikToku za zabavne in aktualne igričarske vsebine in z nami zgradite največjo slovensko gaming skupnost na Discordu!

  • Kopirano v odložišče