Slovenski ešport je na pravi poti

Slovenski ešport je na pravi poti

Tomo Pejanović Nosaka | 20/01/2023 13:19
  • Kopirano v odložišče

Slovenski ešport je na pravi poti

Kot nekdo, ki je spremljal in deloval v ešportu od 2001 pa vse do leta 2016, sem s povratkom v ešport decembra 2021 odkril, da je mnogo stvari izboljšanih, še vedno pa ostajajo nekateri izzivi, ki so z nami že od časov, ko sta vladala Quake in Counter-Strike 1.3. Nekaterih stvari ne moremo popraviti čez noč, nekaterih ne bomo nikoli, vendar s časom se bodo stvari umestile na svoje mesto. Ob svojem odhodu iz scene leta 2016 sem pričakoval, da bo dandanes ešport zakonsko urejen, tako kar se tiče denarnih nagrad kot tudi statusa ešportnika, a sedaj je jasno, da sem se motil. Pričakoval sem, da se bo ešport razvil do te mere, da bodo televizijski kanali predvajali ešportno vsebino, in to sem imel prav. Nisem pa predvidel, da bo takšna porast streamerjev in gaming vplivnežev, kar je sicer povsem logično. Zavedal sem se, kaj pomeni pretakanje za sceno in v katero smer bi lahko šlo, ampak sem zmotno (in morda preveč ozkogledno) upal na to, da bodo ešport v pravem pomenu besede ter profesionalni igralci gonilna sila za celotno industrijo. V resnici sem podcenil moč pretočnih platform, kot sta Twitch in Youtube, in napačno ocenil potrebe vsakodnevnih in priložnostnih igričarjev, ki predstavljajo glavnino vseh ljubiteljev video iger.

title

 

Gledanost najprestižnejših tekmovanj, kot so The International, Worlds in IEM, je enormna, medtem ko manjša, lokalna tekmovanja, ne dosegajo željenih številk. Veliko zavzetih igričarjev pozna in spremlja najboljše igralce in vsak ima nekaj najljubših, za katere bo navijal. A v tako kratkem času kot ga je imel ešport se še ni razvila močna povezanost navijačev z lokalnimi klubi in domačimi igralci, in ni rečeno, da se kdaj sploh bo. Izjema so seveda tisti najuspešnejši, kot sta TaySon in Mikyx, vendar ima Slovenija kar nekaj dobrih in uspešnih igralcev, ki niso na radarju glavnega toka.

 

Ena razlika med ešportom in klasičnimi športi je hitrost sprememb, ki je v ešportu morda celo prehitra. Že znotraj posamezne videoigre se nenehno spreminja sistem tekmovanj, igralci menjajo ekipe, te pa nastajajo in propadajo. Sam vrh je sicer stabilen, na primer LEC ekipe, vendar je tisti osrednji nivo, ki je nujno potreben za zdravje scene in predstavlja kalilnico talentov, preveč nekonsistenten. Poleg tega pa prinaša negotovost igralcem tudi vprašanje, če bo njihova izbrana video igra preživela zob časa in zagotavljala zaposlitvene možnosti tudi v naslednjih petih, desetih in več letih. Zagotovila, kot je pri košarki ali rokometu, žal še ni. Zaenkrat to še ni tako velik problem, saj za konkurenčnost zadostuje talent in nekaj ur igranja dnevno, vendar če bo šel ešport po poteh nogometa in drugih popularnih športov, bo razlika med nadobudnimi člani s statusom ešportnika in tistimi, ki so najboljši v razredu ali vasi, vedno večja in kmalu nepremostljiva. Zato pa je pravna ureditev ešporta kot dejavnosti pomembna, saj omogoča usmerjen razvoj igralcev vzporedno s šolanjem. V tujini se stvari premikajo, ponekod že imajo tovrstne zadeve zakonsko urejene, vendar so v večini držav igralci, ekipe, organizacije in zveze še vedno prepuščene samemu sebi in lastni iznajdljivosti ter podjetnosti.

title

 

Po drugi strani pa kariera igričarskih vplivnežev in ustvarjalcev vsebin predstavlja povsem drugo panogo, ki ima določene vzporednice z ešportom, vendar se je od njega vsaj delno ločil in ga morda celo prerasel. Vseeno pa obe panogi stremita v isto smer, k čim večji popularnosti igranja video iger, in sta mnogokrat tudi prepleteni, kar se izraža v sodelovanju vplivnežev in ustvarjalcev z ekipami ali organizatorji dogodkov. Najuspešnejši ustvarjalci vsebin in vplivneži v svetu igričarstva zelo dobro služijo in imajo ogromno sledilcev, mnogokrat veliko več kot celo najboljši ešportniki. Preskok iz igralca v ustvarjalca je seveda možen in velikokrat zaželjen, a nikakor ni enostaven.

 

Ima pa ešport nekaj, kar drugi športi nimajo, in to je doseg med mladimi, ki vedno več igrajo ali spremljajo vsebino, povezano z videoigrami. Spremljati svoje najljubše vplivneže ali igralce je za mlade bistveno lažje in bolj zabavno, tudi interakcije s profesionalnimi igralci, z vplivneži in ustvarjalci vsebin je več kot pri klasičnih športih, kjer je distanca med navijači in igralci veliko večja kot v igričarstvu. Hkrati pa je to šele začetek, potenciala je še kar nekaj, ešport potrebuje le konsistentnost, usmeritve in podporo s strani državne zakonodaje.

title

 

Danes smo se na kratko dotaknili odločitve, ki jo imajo igralci pri izbiri karierne poti, povezane z igralsko industrijo. V časih, ko se je spletno igranje šele pojavilo, je bilo plačano igranje videoiger še v povojih, še posebej v Sloveniji, ki je vedno zaostajala za tujino. A danes temu ni več tako, slovenski igralci se redno pojavljajo na višjih in najvišjih nivojih tekmovanj, nekateri so celo superzvezdniki v svetovnem merilu. Več o tem pa naslednjič, ko se bomo osredotočili na same igralce, ki so steber profesionalnega ešporta in brez njih le-ta ne bi obstajal.

 

Spremljajte nas na TikToku za zabavne in aktualne igričarske vsebine in z nami zgradite največjo slovensko gaming skupnost na Discordu!

  • Kopirano v odložišče