Se z Xboxom končuje obdobje dobro narejenih iger?

Se z Xboxom končuje obdobje dobro narejenih iger?

Alja Šavle | 20/10/2023 13:05
  • Kopirano v odložišče

Se z Xboxom končuje obdobje dobro narejenih iger?

Industrija videoiger se je spremenila. Studio Xbox Game Studios bo zdaj v dobrem in slabem narekoval cilje 40 studiev za razvoj videoiger, vključno s tistimi, ki so bili pridobljeni v nedavnem poslu z družbo Activision Blizzard.

Toda da bi razumeli, kaj nam bo kolektiv Microsoft Gaminga prinesel v prihodnosti, si oglejmo trenutno stanje njegovih posameznih delov: Xbox Game Studios, ZeniMax Media in Activision Blizzard.

Stanje družbe Xbox Game Studios

Jedro studia Xbox Game Studios sestavljajo razvijalske ekipe, ki jih je ustanovil Microsoft, in podjetja, ki so bila večinoma kupljena okoli leta 2018. Med njimi izstopajo 343 Industries, ki ga je Microsoft ustanovil za nadzor razvoja igre Halo po odhodu studia Bungie, Double Fine Productions, ki ga je ustanovil Tim Schafer po odhodu iz LucasArtsa, Ninja Theory, razvijalci igre Hellblade, in Microsoftova prva pridobitev iz leta 2014 Mojang Studios, ki so ustvarili Minecraft.

Resda so seznamu Xbox Game Studiosa nekateri izjemno uspešni razvijalci, kot je podjetje Rare, ki ohranja nivo kvalitete od časov Nintenda 64 do današnjega naslova Sea of Thieves. Drugi, kot je na primer Playground Games, pa so vedno manj priljubljeni. Playground Games sodelujejo s podjetjem Turn 10 Studios pri seriji Forza Horizon, vendar vodijo tudi samostojni projekt s ponovnim zagonom igre Fable. Spletni uporabniki sovražijo oboje.

Napovednik za ponovni zagon serije Fable je naletel na ostre odzive, ko je bil pred štirimi meseci predstavljen v okviru prenosa Xbox Games Showcase 2023. Težave so nastale zaradi videza glavne junakinje, ki ni izpolnil pričakovanj nekaterih oboževalcev. Še bolj kot to pa so oboževalci menili, da igra podpira sodobno ideologijo o spolih, kar ne sede najbolje z oboževalci izvirne serije, ki so danes stari okoli 30 let.

Nezadovoljni so tudi športni navdušenci. Podatki na spletni strani Steam DB kažejo, da tudi igri Forza Motorsport ne gre najbolje. Igra, ki je izšla 10. oktobra, na platformi Steam ne more preseči niti 5.000 sočasnih igralcev, le 42 % vseh uporabnikov, ki so napisali oceno, pa je igro ocenilo pozitivno.


Stanje družbe ZeniMax Media

Med bolj znanimi studii v tej kategoriji so id Software, razvijalci iger Doom in Quake, Arkane Studios, ki je ustvaril serijo Dishonored in nedavno katastrofo Redfall, ter seveda Bethesda Softworks z igrami The Elder Scrolls, franšizo Fallout in nedavno igro Starfield.

Pogovorimo se o zadnjih dveh. Prvič, Bethesda je s Starfieldom predstavila svoj prvi novi IP v več kot petindvajsetih letih. Veliko pripomb je bilo namenjenih stanju igre, hroščem, sistemu nalog in pripombi Todda Howarda o nadgradnji naših računalnikov.

Vendar se zdi, da se tako Tod kot oboževalci Bethesde zavedajo, da je bila igra namenoma narejena kot temelj, na katerem lahko igralci zgradijo svojo lastno izkušnjo. Z drugimi besedami, Bethesda je opustila ustvarjanje iger in se namesto tega osredotoča na ustvarjanje “izkušenj”.

Potem je tu še Arkane. Studio, ki je po prevzemu Xboxa doživel znaten padec kakovosti, deloma tudi zato, ker je Arkane Austin med razvojem igre Redfall izgubil 70 % osebja. Razlogov za to je bilo več. Vodstvo je nenehno ponujalo nasprotujoče si vizije o tem, kakšna naj bi bila igra, ekipa, ki je bila navajena delati igre za enega igralca pa je morala nenadoma zagotoviti večigralsko izkušnjo z okoli komaj 100 delavci. Povrhu vsega pa naj bi podjetje ZeniMax izplačevalo tudi podpovprečne plače.

To je na koncu privedlo do klavrne igre, ki je izšla na Xbox Game Pass, medtem ko je na Steamu Redfall uspel prodati le nekaj več kot 70.000 izvodov.

Stanje družbe Activision Blizzard

Ko je Microsoft porabil 69 milijardami dolarjev za Activision Blizzard, je najverjetneje pričakoval, da bo to dobra naložba. A nekatere nedavne napake podjetja Activision Blizzard morda kažejo na nasprotno.

Najprej so tu recenzije na platformi Steam. Ko so Blizzardove igre končno prišle na platformo podjetja Valve, so se začele pojavljati tudi ocene iger. In te so daleč od pozitivnih. Trenutno je na četrtem najslabšem mestu lanska 69,99 EUR vredna igra Call of Duty: Modern Warfare II s 84,2 % negativnih ocen. Nato se je končno povzpela s prvega mesta in na drugi najnižji stopnički pristala brezplačna igra Overwatch 2 z 89,1 % negativnih ocen.

Odkar je družba Activision Blizzard pristala na plačilo 35 milijonov dolarjev za razrešitev pritožb zaradi neprimernega vedenja na delovnem mestu, si prizadeva ponovno pridobiti zaupanje svojega občinstva. In vendar Overwatch 2 nikoli ni dobil obljubljene PVE vsebine, Diablo 4 je med sezonsko posodobitvijo izdal popravke za osnovno igro in zdi se, da Blizzard z vsako novo napovedjo izgublja vse več kredibilnosti.

Med zadnjimi neuspehi podjetja je razplet s starostjo likov v igri Overwatch 2, kjer se zdi, da si je nekdo v ekipi preprosto izmislil poljubne številke, ki se ne ujemajo z izročilom igre. Potem se je pojavilo še vprašanje, ali ekipa igre Diablo 4 sploh zna osnovno matematiko, ko so v nedavnem posnetku poskušali pojasniti nov sistem nagrajevanja XP. Nazadnje je bila igro Overwatch 2 dodana še želena preobleka Lilith za Moiro, ki jo je mogoče dobiti le z nakupom paketa za 39,99 EUR. Kisel posel za igralce, ki so še vedno navajeni na stari model loot boxov.

Kaj prinaša prihodnost

Priznati je treba, da prihodnost studia Xbox Game Studios morda ni tako črna, kot si jo predstavljamo, saj je nekaterim razvijalcem uspelo obdržati obstoječe in včasih celo navdušiti novo občinstvo.

Saga Senua's Saga: Hellblade 2 podjetja Ninja Theory si obeta še en kritiški in komercialni uspeh, saj zna dokazano uspešno uporabiti nova orodja pogona Unreal 5. Druge solidne izdaje so izšle v studiu Tango Gameworks, ki mu je uspelo pripraviti vizualno zelo privlačno igro Ghostwire: Tokyo in presenetljivo prikupen Hi-Fi Rush.

Kar zadeva igranje v oblaku, se zdi, da Microsoft načrtuje pretakanje računalniških iger prek oblaka in si prizadeva izkoristiti svoje strežnike Azure za pretakanje računalniških iger prek Xbox Cloud Gaming.

Spremljajte nas na TikToku za zabavne in aktualne igričarske vsebine in z nami zgradite največjo slovensko gaming skupnost na Discordu!

  • Kopirano v odložišče