Je igranje iger v oblaku prihodnost igričarstva? Zdi se, da je

Je igranje iger v oblaku prihodnost igričarstva? Zdi se, da je

Alja Šavle | 17/09/2023 09:37
  • Kopirano v odložišče

Je igranje iger v oblaku prihodnost igričarstva? Zdi se, da je

Kmalu bodo osebni računalniki in konzole postali stvar preteklosti, saj so spletni uporabniki vedno bolj pripravljeni podpirati digitalne storitve na zahtevo, ki danes zajemajo od pretakanja televizijskih oddaj do video iger.

Igre v oblaku niso nekaj novega. Koncept sega v leto 2003 in je bil bistra zamisel zagonskega podjetja G-cluster, ki je želelo ponujati igranje iger za osebne računalnike na svojih strežnikih. Od takrat smo bili priča mnogim drugim poskusom. Nekateri so na trg prišli prehitro, da bi se lahko zares uveljavili, pomislimo na Google Stadio, spet drugi so v zadnjih letih vendarle našli svoje občinstvo, kot recimo Nvidiina storitev GeForce Now.

Zdaj se zdi, da postaja igranje iger v oblaku vedno bolj priljubljena izkušnja, zato si poglejmo, kaj se s to temo dogaja v zadnjih mesecih.

 

title

Starfield je na voljo naročnikom GeForce Now

Najnovejša novica na področju iger v oblaku je prihod igre Starfield v Nvidiino storitev GeForce Now, ki naj bi ti za majhno mesečno pristojbino omogočala uporabo grafičnega procesorja na nivoju RTX 4080. Kot poroča The Verge, lahko z GeForce Now igraš Starfield pri 60 sličicah na sekundo v ločljivosti 4K na nastavitvah Ultra.

Storitev GeForce Now je mogoče poskusiti tudi brezplačno, vendar se zdi, da je zahtevne igre na ta način praktično nemogoče igrati. Ko zaženeš igro moraš najprej čakati v vrsti, kar lahko traja od 30 minut do ene ure, kot poroča Esport1.si Rok. Ko se igra končno naloži, se mora najprej sinhronizirati s shranjenim napredkom in sestaviti svoje senčilnike, preden je pripravljena za igranje. Končni rezultat je odvisen od zahtevnosti igre in te lahko razočara, saj kakovost izkušnje na brezplačnem nivoju ni najboljša.

Po drugi strani pa The Verge trdi, da: "Nvidiina kakovost pretakanja je opazno boljša, ko ima na voljo več ločljivosti; pri 1440p sem opazil vse vrste motnosti in raztrganosti, ki so pri 4K popolnoma izginile."

Igranje na višjih resolucijah je jasno plačljiva storitev, razen če si lastnik računalnika Chromebook.

 

Lastniki Chromebooka dobijo tri mesece brezplačnega igranja iger v oblaku

Starfield ni edini vroč naslov, ki je prišel na GeForce Now. Prejšnji mesec je Google objavil, da lahko vsi lastniki Chromebookov zahtevajo tri brezplačne mesece storitve GeForce Now ob izidu igre Baldur's Gate 3 na Nvidiini storitvi za igranje v oblaku.

Lastniki standardnih Chromebookov lahko brezplačno zahtevajo tri mesece prednostne storitve GeForce Now, ki navadno stane 9,99 EUR na mesec. Ta naj bi uporabljala "vrhunsko opremo" v oblaku, ki omogoča največje možne pretočne hitrosti 1080p/60 FPS in šesturne igralne seje.

Podobno lahko, kdor je kupil enega izmed prenosnikov Cloud Gaming Chromebook, brezplačno zahteva trimesečno storitev GeForce Now Ultimate (navadno 19,99 EUR na mesec), ki prinaša zmogljivost RTX 4080, ločljivost 4K, 120 FPS in osemurne seje.

 

Netflix se pridružuje klubu videoiger

Velikan pretočnega videa se že več let poskuša pridružiti igričarski industriji. Podjetje je prvič predstavilo svojo ponudbo mobilnih iger kot brezplačno ugodnost za naročnike novembra 2021. Do zdaj so bili naslovi podjetja na voljo le na operacijskih sistemih iOS in Android, a to je očitno le začetek.

Netflix je svojo ponudbo nedavno razširil tudi na druge naprave. Pred kratkim se je začela peščica javnih testiranj z nekaterimi naročniki v Kanadi in Združenem kraljestvu, ki lahko Netflixove igre že igrajo na izbranih televizorjih, povezanih televizijskih napravah in na spletu s spletne strani Netflix.com. Čeprav igre še zdaleč niso visokooktanski naslovi, ki bi potrebovali plošček, so dovolj kompleksne, da jih je treba upravljati preko pametnega telefona ali z miško in tipkovnico, če igraš na osebnem računalniku.

Kaj se dogaja z Microsoftom in Ubisoftom?

Morda je trenutno največje vprašanje v industriji, kaj se bo zgodilo z megakupčijo med podjetji Microsoft in Activision Blizzard?

Po zadnjih novicah želi Microsoft prestrukturirati predlagano pogodbo z Activision Blizzardom, da bi pravice do igranja v oblaku za trenutne in nove igre Activision Blizzarda prenesel na Ubisoft. Namen sprememb je pomiriti regulatorje v Združenem kraljestvu, ki so zaskrbljeni, da bo Microsoftov predlagani posel v vrednosti 68,7 milijarde dolarjev pometel s konkurenco na področju iger v oblaku.

Če bo Microsoft uspešno zaključil predlagani prevzem je zagotovil, da svoje igre ne bo izdajal izključno v storitvi Xbox Cloud Gaming. Namesto tega bo Ubisoft nadziral pravice za igranje iger Activision Blizzard zunaj EU in bo naslove za vključitev v Xbox Cloud Gaming ponovno licenciral Microsoftu.

Z drugimi besedami, Ubisoft namerava igre Activision Blizzard prek pretočnega igranja prenesti v storitev Ubisoft+ in jih licencirati številnim storitvam za pretočno igranje v oblaku in naročniškim storitvam.

Želiš tudi ti preizkusiti igranje v oblaku?

Številne storitve ponujajo različne rešitve za igranje v oblaku, vendar za zdaj svetujemo, da raje zaupaš preverjenim ponudnikom.

  • Igranje v oblaku z naročnino Xbox Game Pass Ultimate trenutno stane 14,99 EUR mesec,
  • naročnina PlayStation Plus Premium pride 16,99 EUR na mesec,
  • storitev Nvidia GeForce Now je na voljo brezplačno ter za 9,99 EUR ali 19,99 EUR na mesec
  • igranje v oblaku preko storitve Amazon Luna je vključeno v naročnino Amazon Prime, vendar je trenutno na voljo le uporabnikom v ZDA, Združenem kraljestvu, Nemčiji in Kanadi.

Spremljajte nas na TikToku za zabavne in aktualne igričarske vsebine in z nami zgradite največjo slovensko gaming skupnost na Discordu!

  • Kopirano v odložišče